Thursday, 26 July 2012

An exeptional lady in the making


I'm still on vacation, but at least I have a better Internet now. I'm still not spending much time in front of the computer, so more regular posts won't appear until I start working again. The picture was taken yesterday when J and I decided to play tourists in our own home town. We walked around in Old town, visited the Royal palace and went to have tea and a very cosy place called "Vetekatten".


I have spent a good deal of my vacation sewing, aiming to finish some of my projects that I begun last year... This green house dress was actually the first thing I cut out when I started my wardrobe project and had almost finished it before it went in hiding. The patterns is from Decades of Style. I used a nice lightweight cotton and I was very glad for it yesterday. It was very hot and damp, but the loose fit and lovely fabric helped me to feel cool. Unfortunately we didn't get around to take a picture of the whole of me until we got home and by then I was a bit wrinkly. I plan to make a belt in the same fabric to make it look a bit more "dressed".



The glasses is one of three pair that have belonged to my grandmother and is by far the prettiest. The shape suggest 50's more than the 40's, but I will ignore that. And doesn't they have a lovely pattern on the sides?



I have something else to tell you as well, which ties with the title of this post. In August I will guest post at Rose Water . She is running a series on Exceptional Vintage Ladies, and I'm August's exceptional lady. But go there now and read the guest post from July's lady, who is Eva Dress!

6 comments:

Kristina said...

Färgen och mönstret på tyget är helt fantastiskt.1700 tal? Finns det mera liknande tyger? Min drömskapelse är att ha en sommarklänning i dirdl/ folkloristisk/ herderomantiskt stil a la femtiotal i ett 1700 mönstrat tyg, kanske inte över hela men som en kryddig hyllning till toile de joy mönstren med dess gungande herdinnor i volanger...

Förstår inte vilket mönster du använt från decades of style... hemmaklänningen har ju knappar fram?
Hursomhelst jag älskar enkla bomullsklänningar som det är bara att slänga maskinen och tvätta och som är svala och bekväma.
Precis alla rätt Isis!

Isis said...

Ja, det är fint. :) Inköpt på Fashion Fabrics i Täby, men just det här tyget är slut. Carina som har affären kasnke kan tipsa- hon håller liksom jag på med 1700-tal. Sedan finns Duran Textiles som gör återtryck av både siden och bomull. Mycket vackert och bra kvalité och pris därefter. :)

Jodå, det är det mönstret. Jag valde att sy ihop den fram i stället för knappar och så har jag andra fickor. Det är väldigt sällan jag gör mönster exakt som de ser ut när man köper dem. :)

Kristina said...

Sydde du i en dragkedja för att komma i den , eller? Jag gillar framknäppt; Ingen hjäääälp jag fastnade i plagget panik.

Ibland har IKEA väldigt 1700 aktiga, kattun, på sina sängkläder men på metervara har jag ännu inte sett ngt...hoppas, hoppas...

Second Hand Rose said...

Looking forward to seeing your guest post. Hope you're having a lovely holiday, you look gorgeous! XxxX http://thesecondhandrose.blogspot.co.uk

India Harlow said...

I love the sunnies :)


India
x
The Marilyn Adventures

Isis said...

Kristina: Planen var blixtlås, men det gick sönder när jag skulle sy i det, så jag sydde bara ihop den fram. Men den är så pass rymlig att jag kan dra den över huvudet utan problem. :)

Ja, de lakanen är nytryck. Sedan har de haft 1700-talsmönster på metervara när de hade 1700-talstema, men jag vet inte om de trycks längre. Det fanns i lite olika färger och såg ut så här:

http://cdn.publishdev.se/cdn/8-2/467982/images/2009/empireklnning-006_57021373.jpg

Men Ljungbergs har flera bomullstyger i 1700-talstryck.

Second Hand Rose: Thank you!

India Harlow: Thank you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...